FANDOM

The Be Sharps
The Be Sharps
Gatunek Chór rewelersów
Członkowie Aktualny skład:
Apu DeBeaumarchais
Homer Simpson
Seymour Skinner
Barney Gumble
Dawni członkowie:
Clancy Wiggum
Menadżer Nigel
Pierwszy występ "Homer's Barbershop Quartet"

The Be Sharps – zespół składający się z Homera Simpsona, Apu Nahasapeemapetilon, Seymoura Skinnera oraz Clancy'ego Wigguma, którego później zastąpił Barney Gumble.

HistoriaEdytuj

Na początku członkowie zespołu występowali w Tawernie Moe. W 1985 roku przenieśli się do miejscowego więzienia i Pierwszego Kościoła w Springfield. Grupa muzyków wpadła w oko Nigelowi, który zaproponował im, aby założyli prawdziwy zespół, a przedtem wyrzucili z niego Wigguma, ponieważ zbyt przypomina członka Village People. Szeryfa zastąpił mężczyzna o anielskim wokalu, Barney Gumble.

W 1987 roku zespół odbył swój pierwszy koncert i wygrał nagrodę Emmy. Pomimo licznych sukcesów banda podupadła, a związek Barney'a z japońską artystką doprowadził do całkowitego rozpadu grupy. Lata później Homer, Skinner, Barney i Apu śpiewają po raz ostatni swój największy hit, "Baby on Board", na dachu spelunki, w której to wszystko się zaczęło.[1]

ProduktyEdytuj

Zespół wydał dwie płyty, Meet The Be Sharps oraz Bigger Than Jesus. Wyprodukowano również wiele gadżetów z wizerunkiem grupy, a w tym pudełka na lunch, kubki i "śmieszną piankę", którą wycofano ze sprzedaży, gdyż była trująca.

Członkowie zespołuEdytuj

Be Sharps Grammy

Członkowie zespołu odbierają nagrodę z rąk Davida Crosby

Dawni członkowieEdytuj

Spoza kanonuEdytuj

Znane piosenkiEdytuj

Be Sharps

Zespół w trakcie nagrywania pierwszego singla, "Baby on Board

  • "Baby on Board"
  • "Hello My Honey/Hello My Baby"
  • "Goodbye, My Coney Island Baby"
  • "Sweet Adeline"
  • "Call C. Everett Koop"

DyskografiaEdytuj

Kulisy śmiechuEdytuj

The Beatles vs. The Be Sharps

The Be Sharps jest oczywistą parodią zespołu The Beatles. Jeden z albumów fikcyjnej grupy nazywa się Bigger Than Jesus i nawiązuje tym samym do słów Johna Lennona, który stwierdził, że ich banda jest "tak wielka jak Jezus".

Parę innych aluzji do zespołu:

  • W skład obydwu grup wchodzą czterej członkowie.
  • Obydwa zespoły wyrzuciły mniej utalentowanego muzyka z grupy (Pete'a Besta i Clancy'ego Wigguma).
  • Zarówno u Beatlesów jak i w bandzie Homera znajdowała się osoba o pseudonimie scenicznym (Richard Starkey jako Ringo Starr i Apu Nahasapeemapetilon jako Apu DeBeaumarchais).
  • Obydwa zespoły pod koniec swojej kariery odbyły występ na dachu budynku.
  • Japońska dziewczyna Barney'a jest parodią Yoko Ono.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki