FANDOM

Simpsonowie.png

Rodzina Simpsonów wraz ze swoimi zwierzakami

Poszukiwanie.png Ten artykuł dotyczy rodziny Simpsonów.

Czy poszukujesz strony o serialu o tym samym tytule?

Simpsonowie – jedna z głównych rodzin zamieszkujących Springfield. W jej skład wchodzą pierwszoplanowe postacie serialu. Najdalszym przodkiem familii jest Sven Simpson.

Więzy małżeńskie połączyły Simpsonów z wieloma innymi rodzinami z miasta. Ponadto, z drzewa genealogicznego wynika, że do dalekich krewnych rodziny należy również nie kto inny jak najbogatszy oraz najbardziej wpływowy mieszkaniec Springfield, Charles Montgomery Burns.

HistoriaEdytuj

Pierwszym znanym Simpsonem był Sven, który ożenił się z Clarettą Elthridge. Ich syn, Rupert, pojął za żonę rdzenną Amerykankę, Winifred Running Goat. Mieli razem pięcioro dzieci, do których zaliczali się między innymi Trixie i Garwood. Trixie wyszła za mąż za Gaylorda Stemple, z którym miała trzech synów. Garwood za to ożenił się z Clowtą Stillman i mieli razem czworo potomstwa. Jeden z ich synów, Howland, wziął ślub z Gabby Crouse, która poczęła mu piątkę dzieci: Lou, Dulcine, Hugona, Gastona i Tuta. Lou poślubił Zorinę Ovadię, z którą miał trójkę dzieci: Eckhardta, Boba oraz Twylę, która zawarła związek małżeński z Woodym Schedeenem. Eckhardt z kolei ożenił się z Griseldą Johnson i miał z nią czworo potomstwa.

Tego czasu syn Howlanda, Tut, pojął za żonę "Happy" Dinsdale i mieli razem czworo dzieci, w tym Orville'a Simpsona. On za to ożenił się z Yumą Hickman, matką Abrahama Simpsona oraz reszty jego braci. Rodzina postanowiła przeprowadzić się do Stanów Zjednoczonych, gdzie Abe spotkał i zakochał się w Monie Simpson, z którą miał jednego syna, Homera. Później Homer poślubił Marge Bouvier, z którą doczekał się trójki nieplanowanych dzieci: Barta, Lisy i Maggie. Oprócz tego, Abe miał romans z nieznaną kobietą, czego owocem był przyrodni brat Homera, Herbert, który został oddany do adopcji, a później przygarnięty przez rodzinę Powell. Podczas II wojny światowej Abe miał również romans z Edwiną, w wyniku którego narodziła się jego (już 58-letnia) córka - Abby.

Galeria członków rodzinyEdytuj

Najbliższa rodzinaEdytuj

Dalsi krewniEdytuj

Drzewo genealogiczneEdytuj

Drzewo genealogiczne Simpsonów.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki