FANDOM

Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 3
Sezon 3
Data premiery 19 września 1991 (USA)
23 kwietnia 2007(PL)
Liczba odcinków 24

Sezon 3 – trzeci sezon serialu animowanego Simpsonowie. W Stanach Zjednoczonych seria rozpoczęła się 19 września 1991 roku odcinkiem "Stark Raving Dad", a zakończona została 27 sierpnia 1992 roku epizodem "Brother, Can You Spare Two Dimes?". Większość odcinków w tym sezonie wyprodukowali Al Jean oraz Mike Reiss.

Sześcioro aktorów użyczających głos postaciom otrzymało nagrodę Emmy, a wyróżnienie za najlepszy odcinek dostał epizod "Radio Bart".

W odcinku "Stark Raving Dad" gościnnie wystąpił Michael Jackson (w napisach końcowych oznaczony jako "John Jay Smith"). Piosenkarz w niektórych momentach podkładał głos pod Leona Kompowskiego, choć głównie użyczał mu go Hank Azaria, a także Kipp Lennon, który był odpowiedzialny za wokal postaci. Jackson napisał również piosenkę "Happy Birthday, Lisa", która pojawiła się w tym samym epizodzie. Po wyprodukowaniu odcinka producenci postanowili, że od tej pory gwiazdy wyrażające zgodę na gościnny występ w serialu będą nazywane po imieniu, a nie według pseudonimu.

Odcinki w Polsce zostały wyemitowane na TVP1, Fox Kids, Canal+ oraz TV Puls (do 17 odcinka).

Lista odcinkówEdytuj

Zdjęcie # Oryginalny tytuł
Przetłumaczony tytuł
Premiera (USA) Reżyseria Scenariusz Kod produkcji
Stark Raving Dad 36 - 1

"Stark Raving Dad"

"Całkiem obłąkany ojciec"

19 września 1991 Rich Moore Al Jean
Mike Reiss
7F24

Czerwona czapeczka Barta farbuje białe ubrania w praniu. Kończy się na tym, że Homer idzie do pracy w różowej koszuli. Nietypowy strój przyciąga uwagę pana Burnsa, który umieszcza Homera w szpitalu psychiatrycznym. Homer poznaje tam mężczyznę, który mówi i zachowuje się jak Michael Jackson.

Mr. Lisa Goes to Washington 37 - 2 "Mr. Lisa Goes to Washington"

"Lisa jedzie do Waszyngtonu"

26 września 1991 Wes Archer George Meyer 8F01

Patriotyczne wypracowanie Lisy wygrywa konkurs sponsorowany przez magazyn Reading Digest, dzięki czemu rodzina Simpsonów wybiera się na wycieczkę do Waszyngtonu. Podczas pobytu w stolicy Lisa zaczyna powątpiewać w demokrację. Utwierdza ją w tym lokalny reprezentant Springfield, który przyjmuje łapówkę w zamian za zezwolenie na wycinkę lasu w mieście.

When Flanders Failed 38 - 3 "When Flanders Failed "

"Kiedy Flandersowie zawiedli"

3 października 1991 Jim Reardon Jon Vitti 7F23

Podczas przyjęcia u Flandersów Ned ogłasza, że otwiera sklep dla osób leworęcznych. Homer życzy swojemu sąsiadowi bankructwa, co wkrótce się spełnia. Tymczasem Bart zapisuje się na lekcje karate, lecz z czasem dochodzi do wniosku, iż nie jest to tak interesujące, jak przypuszczał.

Bart the Murderer 39 - 4 "Bart the Murderer"

"Bart mordercą"

10 października 1991 Rich Moore John Swartzwelder 8F03

Po wyjątkowo kiepskim dniu w szkole Bart trafia do siedziby mafii. Wkrótce szef gangu, Gruby Tony, zatrudnia go jako barmana. Z powodu szkoły chłopiec spóźnia się do swojej nowej pracy, o co obwinia dyrektora Skinnera, który niebawem znika w tajemniczych okolicznościach.

Homer Defined 40 - 5 "Homer Defined"

"Zdefiniowany Homer"

17 października 1991 Mark Kirkland Howard Gewirtz 8F04

Podczas katastrofy w Elektrowni Jądrowej w Springfield Homer gorączkowo wciska przyciski na swojej konsoli, dopóki nie trafia na odpowiednią kombinację i odzyskuje panowanie nad sytuacją. Za ocalenie fabryki zostaje uznany za bohatera, choć w głębi serca wie, że zawdzięcza to jedynie swojemu szczęściu. Tymczasem Milhouse otrzymuje zakaz spotykania się z Bartem.

Like Father, Like Clown 41 - 6 "Like Father, Like Clown"

"Jaki ojciec, taki klaun"

24 października 1991 Jeffrey Lynch,
Brad Bird
Jay Kogen
,Wallace Wolodarsky
8F05

W ramach podziękowania za odkrycie osoby odpowiedzialnej za wrobienie Klauna Krusty'ego w kradzież komik w końcu wybiera się na kolację do Simpsonów[1]. W trakcie posiłku wychodzi na jaw, że klaun naprawdę nazywa się Herschel Krustofsky, jest żydowskiego pochodzenia, a jego ojciec (Hyman Krustofsky) jest rabinem. Hyman chciał, żeby syn poszedł w jego ślady, jednak Krusty od zawsze marzył o karierze komika, w wyniku czego ojciec się go wyrzekł. Po poznaniu historii swojego idola Bart postanawia zjednoczyć klauna i rabina.

Treehouse of Horror II 42 - 7 "Treehouse of Horror II"

"Straszny domek na drzewie II"

31 października 1991 Jim Reardon Al Jean,
Mike Reiss,
Jeff Martin,
George Meyer,
Sam Simon,
John Swartzwelder
8F02

Prolog: Po udanym Cukierek albo psikus Simpsonowie zaczynają obżerać się cukierkami. Marge ostrzega ich, że jeśli zjedzą zbyt dużo słodyczy, przyśnią im się koszmary, jednak członkowie rodziny ignorują jej przestrogi.

Koszmar Lisy: Simpsonowie wybierają się do Maroko. Podczas zwiedzania Homer kupuje małpią łapę, która spełnia życzenia.

Koszmar Barta: Bart potrafi kształtować rzeczywistość, a ponadto czytać w myślach innych. Powoduje to obawę wśród pozostałych mieszkańców Springfield, którzy starają się myśleć jedynie o dobrych rzeczach, by chłopiec nie ukarał ich.

Koszmar Homera: Pan Burns pragnie stworzyć pracownika doskonałego, a do tego celu potrzebuje ludzkiego mózgu. Traf pada na Homera, którego organ zostaje umieszczony w głowie robota przypominającego swoją budową Frankensteina.

Lisa's Pony 43 - 8 "Lisa's Pony"

"Kucyk Lisy"

7 listopada 1991 Carlos Baeza Al Jean
Mike Reiss
8F06

W trakcie szkolnego konkursu talentów Homer po raz kolejny zawodzi Lisę, gdyż nie przynosi na czas stroika do jej saksofonu. Aby się zrehabilitować, postanawia kupić córce to, o czym zawsze marzyła: kucyka. Dziewczynka jest szczęśliwa jak jeszcze nigdy w życiu, jednak koszt utrzymania zwierzęcia zmusza Homera do podjęcia pracy dorywczej w Kwik-E-Marcie.

Saturdays of Thunder 44 - 9 "Saturdays of Thunder"

"Sobotnie pioruny"

14 listopada 1991 Jim Reardon Ken Levine,
David Isaacs
8F07

Bart zaczyna się interesować wyścigami samochodowymi. Tymczasem Homer zdaje sobie sprawę, że jest złym ojcem i kompletnie nie zna swojego syna. By znaleźć z nim wspólny język, postanawia pomóc mu w stworzeniu samochodu wyścigowego. Skonstruowane wraz z ojcem auto nie spełnia oczekiwań Barta, dlatego na wyścigi chłopiec decyduje się pożyczyć bolid od Martina Prince'a.

Flaming Moe's 45 - 10 "Flaming Moe's"

"Ognisty Moe"

21 listopada 1991 Rich Moore,
Alan Smart
Robert Cohen 8F08

Homer zdradza Moe recepturę Ognistego Homera, osobliwego drinka wymyślonego w trakcie odwiedzin szwagierek. Zaufany przyjaciel kradnie Homerowi przepis na napój, po czym zmienia jego nazwę na Ognisty Moe. Dzięki nowemu trunkowi Tawerna Moe ulega gwałtownej przemianie, jednak przyjaźń barmana z Homerem wisi na włosku.

Burns Verkaufen der Kraftwerk 46 - 11 "Burns Verkaufen der Kraftwerk"

"Burns sprzedaje elektrownię"

5 grudnia 1991 Mark Kirkland Jon Vitti 8F09

Pan Burns sprzedaje swoją elektrownię jądrową parze niemieckich przedsiębiorców za 100 000 000 dolarów. Nowi właściciele fabryki nie są zachwyceni pracą Homera, który wkrótce zostaje zwolniony. Homer szybko popada w depresję, a swoje smutki topi w alkoholu. Pewnego wieczoru były pracownik spotyka Burnsa w Tawernie Moe i mówi mu, co o nim myśli. Miliarder zdaje sobie sprawę, iż sprzedając elektrownię utracił swoją pozycję i władzę.

I Married Marge 47 - 12 "I Married Marge"

"Poślubiłem Marge"

26 grudnia 1991 Jeffrey Lynch Jeff Martin 8F10

Homer wspomina dzieciom lata, w których zaczyna chodzić na randki z Marge. Po obejrzeniu Gwiezdnych wojen w kinie para wybiera się na pole golfowe, gdzie odbywa romantyczny wieczór. Niedługo potem okazuje się, że Marge jest w ciąży z Bartem. Dowiedziawszy się o tym, Homer oświadcza się jej i rozpoczyna poszukiwania dobrze płatnej pracy. W tym celu udaje się do elektrowni jądrowej, lecz zostaje odrzucony. Kiedy komornik przychodzi zabrać rzeczy do pokoju dziecka, Homer dochodzi do wniosku, że rodzinie będzie lepiej bez niego.

Radio Bart 48 - 13 "Radio Bart"

"Radio Bart"

9 stycznia 1992 Carlos Baeza Jon Vitti 8F11

Na dziesiąte urodziny Bart otrzymuje mikrofon radiowy, który szybko zostaje przez niego wykorzystany do płatania psikusów. Pewnego razu udaje mu się przekonać woźnego Williego, że mały chłopiec imieniem Timmy O'Toole wpadł do studni i nie może się z niej wydostać. Dowcip prędko wymyka się spod kontroli, a w historyjkę Barta zostaje zaangażowane całe Springfield.

Lisa the Greek 49 - 14 "Lisa the Greek"

"Przepowiednie Lisy"

23 stycznia 1992 Rich Moore Jay Kogen,
Wallace Wolodarsky
8F12

Homer dowiaduje się, że Lisa potrafi z największą dokładnością przewiedzieć wyniki meczów futbolu, które zaczyna wraz z nią oglądać. Choć wspólnie spędzone chwile sprawiają dużo radości, Homer potajemnie wykorzystuje talent córki do wygrywania zakładów z Moe Szyslakiem. Dziewczynka wkrótce to odkrywa i przestaje pomagać ojcu akurat w chwili rozpoczęcia finałowego meczu Super Bowl.

Homer Alone 50 - 15 "Homer Alone"

"Homer sam w domu"

6 lutego 1992 Mark Kirkland David M. Stern 8F14

Marge ma powyżej uszu usługiwania swojej rodzinie, w konsekwencji czego wybiera się na "urlop" do Rancho Relaxo. Bart i Lisa zostają oddani w ręce ciotek, Patty i Selmy, zaś Maggie zajmuje się Homer. Stęskniona za mamą dziewczynka wkrótce udaje się na jej poszukiwania.

Bart the Lover 51 - 16 "Bart the Lover"

"Bart kochankiem"

13 lutego 1992 Carlos Baeza Jon Vitti 8F16

Pani Krabappel znajduje korespondencyjnego przyjaciela, który nazywa się tak jak 28 prezydent Stanów Zjednoczonych, posiada twarz Gordiego Howe'a, a pisze niczym Francuz mający bzika na punkcie jedzenia. Idealny partner czy kolejny psikus Barta? Tymczasem Homer buduje budę dla psa i przestaje przeklinać.

Homer at the Bat 52 - 17 "Homer at the Bat"

"Kij Homera"

20 lutego 1992 Jim Reardon John Swartzwelder 8F16

Pan Burns zakłada się o 1 000 000 dolarów, że jego softballowa drużyna pobije ekipę właściciela elektrowni z Shelbyville. Aby wygrać, Burns zastępuje członków zespołu zawodowymi baseballistami.

Separate Vocations 53 - 18 "Separate Vocations" 27 lutego 1992 Jeffrey Lynch George Meyer 8F15

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Springfield rozwiązują test predyspozycji zawodowych. Po ogłoszeniu wyników Lisa dowiaduje się, iż ma duże szanse zostać gospodynią domową, zaś Bart policjantem. Usatysfakcjonowany chłopiec poznaje smak władzy, podczas gdy jego siostra całkowicie przestaje przejmować się szkołą.

Dog of Death 54 - 19 "Dog of Death"

"Pies śmierci"

12 marca 1992 Jim Reardon John Swartzwelder 8F17

Pomocnik Świętego Mikołaja dostaje skrętu kiszek. Uratować go może jedynie operacja, która swoją ceną znacznie przerasta budżet Simpsonów. Rodzina zaczyna skrupulatnie oszczędzać, rezygnując tym samym z wielu przyjemności. Wkrótce jednak zwierzak ucieka z domu i przypadkowo staje się jednym z psów pana Burnsa.

Colonel Homer 55 - 20 "Colonel Homer"

"Pułkownik Homer"

26 marca 1992 Mark Kirkland Matt Groening 8F19

W trakcie projekcji filmu w kinie Homer wyraża swoją opinię na jego temat, lecz zostaje zbesztany przez Marge, którą popiera reszta widzów. Pozbawiony godności Homer wyjeżdża za miasto. Trafia do baru The Beer-N-Brawl, gdzie poznaje piękną piosenkarkę country, Lurleen Lumpkin. Niedługo potem zostaje jej menadżerem i pomaga w rozwinięciu skrzydeł. Z uwagi na Lurleen Homer spędza coraz więcej czasu poza domem, co zaczyna niepokoić Marge.

Black Widower 56 - 21 "Black Widower"

"Czarny wdowiec"

9 kwietnia 1992 David Silverman Jon Vitti,
Sam Simon,
Thomas Chastain
8F20

Selma decyduje się na poślubienie swojego korespondencyjnego przyjaciela, Pomocnika Boba. Kiedy Bob wydostaje się z więzienia, przekonuje Simpsonów, iż zmienił się na lepsze, jednak Bart mu nie wierzy i podejrzewa go o inne motywy niż miłość do Selmy.

The Otto Show 57 - 22 "The Otto Show"

"Otto Show"

23 kwietnia 1992 Wes Archer Jeff Martin 8F20

Ze względu na brak prawa jazdy Otto traci posadę kierowcy szkolnego autobusu. Pozbawiony środków do życia Otto wprowadza się do Simpsonów.

Bart's Friend Falls in Love 58 - 23 "Bart's Friend Falls in Love"

"Zakochany przyjaciel Barta"

7 maja 1992 Jim Reardon Jay Kogen,
Wallace Wolodarsky
8F22

Milhouse zakochuje się w Samancie Stankey, nowej uczennicy Szkoły Podstawowej w Springfield. Z uwagi na dziewczynkę Milhouse spędza coraz mniej czasu ze swoim najlepszym przyjacielem, Bartem. W międzyczasie Homer próbuje schudnąć słuchając taśmy działającej na podświadomość.

Brother Can You Spare Two Dimes? 59 - 24 "Brother, Can You Spare Two Dimes?"

"Bracie, rzuć groszem!"

27 sierpnia 1992 Rich Moore John Swartzwelder 8F23

Po utracie majątku oraz firmy sprzedającej samochody Herbert Powell (przyrodni brat Homera) zostaje włóczęgą. W trakcie tułaczki po świecie wpada na pomysł, dzięki któremu mógłby się wzbogacić. Niebawem odwiedza rodzinę Simpsonów i prosi ich o pomoc w zrealizowaniu projektu.

GaleriaEdytuj

Sezon 3 USA
Oryginalna okładka

PrzypisyEdytuj

Sezony serialu Simpsonowie
Sezon 1Sezon 2Sezon 3Sezon 4Sezon 5Sezon 6Sezon 7
Sezon 22Sezon 23Sezon 24Sezon 25Sezon 26Sezon 27Sezon 28Sezon 29

Więcej z Fandomu

Losowa wiki