FANDOM

Sam Simon
Sam Simon
Płeć Mężczyzna
Narodowość Amerykanin
Data urodzenia 6 czerwca 1955
Data śmierci 9 marca 2015
Zawód Scenarzysta, reżyser, producent

Samuel Michael "Sam" Simon – amerykański producent, scenarzysta i reżyser, jeden ze współtwórców Simpsonów. Pracował także nad programami takimi jak Zdrówko czy The Drew Carey Show.

Ze względu na pewien konflikt z Mattem Groeningiem i Jamesem Brooksem po czwartym sezonie opuścił show.

SimpsonowieEdytuj

Uważa się, że Simon był jedną z osób, które doprowadziły do sukcesu Simpsonów. Pracę w serialu rozpoczął jako producent wykonawczy i scenarzysta. Wraz z Jamesem Brooksem pracował nad odcinkami krótkometrażowymi. Z czasem stwierdzili, że bohaterowie show są wystarczająco zabawni, by zapewnić widzom rozrywkę na pół godziny, w konsekwencji czego w grudniu 1989 wystartował pierwszy sezon serialu.

W 1991 Roskin Blake przeprowadził wywiad z Simonem, Groeningiem i Brooksem, w którym spytał, czy mają szansę na przebicie Bill Cosby Show. Cała trójka szczerze w to wątpiła, nie spodziewając się, co czeka ich w przyszłości[1]. Simon, Brooks oraz Groening byli producentami wykonawczymi przez pierwsze dwa sezony serialu.

Simon stworzył, a także rozszerzył świat Simpsonów, wprowadzając do niego wiele postaci, wliczając w to pana Burnsa, dr. Hibberta, Clancy'ego Wigguma, Eddiego, Lou czy Murphy'ego Krwawiące Dziąsła. Simon opracował najbardziej ikoniczne dla serialu sceny, w tym między innymi "świat czekolady" pojawiający się w odcinku "Burns Verkaufen der Kraftwerk".

Mike Reiss porównuje relacje Simona i Groeninga do sytuacji, która miała miejsce między Homerem a Moe w odcinku "Flaming Moe's". Powołując się na słowa scenarzysty, Simon to Homer, oryginalny twórca jednego z największych hitów (Simpsonów/Ognistego Moe), zaś Groening to Moe, osoba, która kradnie pomysł i przypisuje sobie jego zasługi.

W 1993 roku Simon opuścił show oraz firmę Gracie Films.

CiekawostkiEdytuj

Sam Simon - postać

Simon w serialu

  • Pomimo opuszczenia serialu Simon do dziś pojawia się w napisach końcowych odcinków z serii Treehouse of Horror jako Sam "Sayonara" Simon. Sayonara najprawdopodobniej nawiązuje do jego odejścia.
  • Simon pojawia się w odcinku "The Simpsons 138th Episode Spectacular", gdzie swoim wyglądem przypomina Howarda Hughesa.

PrzypisyEdytuj

Producenci serialu
James L. BrooksMatt GroeningAl JeanGeorge MeyerDavid MirkinBill OakleyMike ReissMike ScullyMatt SelmanSam SimonJosh Weinstein

Więcej z Fandomu

Losowa wiki