FANDOM

Roy Snyder
Roy Snyder
Płeć Mężczyzna
Włosy Czarne
Zawód Sędzia
Pierwszy występ "Krusty Gets Busted"
Głosu użycza Harry Shearer

Roy Snyder – sędzia zamieszkujący Springfield. Jest znany z dużej pobłażliwości i przymykania oka na wybryki, zwłaszcza młodych osób, co udowadnia w odcinku "The Parent Rap", kiedy uniewinnia Milhouse'a i Barta, tłumacząc, że "chłopcy pozostaną chłopcami".

W ciągu pierwszych sezonów Roy wydaje się niemal tak samo surowy jak sędzia Constance Harm, lecz na przestrzeni lat jego temperament słabnie, a on sam staje się znacznie bardziej wyrozumiały.

Sędzia ma ogromny żal do Lionela Hutza, ponieważ adwokat wielokrotnie potrącił samochodem jego syna[1]. W kolejnych odcinkach nie wspomniano więcej o dziecku Snydera, więc nie wiadomo, czy przeżył liczne incydenty.

Sędzia Snyder jest rozwodnikiem, w sądzie wyznaje, że opuściła go żona[2]. W jednym z odcinków spotyka się z Lindsey Naegle.

Ma problem z otyłością, o czym wspomina w epizodach "Sweets and Sour Marge" i "Walking Big & Tall".

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwotnie Roy miał się nazywać "sędzia Moulton", o czym świadczy odcinek "Bart Gets Hit by a Car".
  • Początkowo sędzia Snyder miał żółtą skórę, podobnie jak pozostali bohaterowie Simpsonów.
  • Jego postać jest wzorowana na amerykańskim uczonym, Robercie Borku.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj