FANDOM

Patty Bouvier
Patty Bouvier1.png
Płeć Kobieta
Włosy Szaro-purpurowe, oryginalnie rude
Wiek 41[1]
Zawód Pracowniczka DMV
Rodzina

Rodzice: Clancy i Jacqueline Bouvier
Siostry: Selma i Marge
Siostrzenice: Lisa Simpson, Maggie Simpson i Ling Bouvier
Siostrzeniec: Bart
Szwagier: Homer Simpson

Pierwszy występ "Gwiazdka Simpsonów"
Głosu użycza Julie Kavner

Patricia "Patty" Bouvier – siostra Marge Simpson oraz o 2 minuty młodsza bliźniaczka Selmy Bouvier. Podobnie jak Selma nienawidzi męża Marge, jest nałogową palaczką, pracuje w DMV i uwielbia MacGyvera.

W odcinku "There's Something About Marrying" dowiadujemy się, że Patty jest lesbijką.

CharakterystykaEdytuj

Patty Bouvier.png

Patty rozmawia przez telefon

Mimo wielu podobieństw w niektórych odcinkach Patty jest oschlejsza od swojej siostry, szczególnie w relacjach z innymi ludźmi. Pewnego razu Marge wyznaje Homerowi, że Patty wybrała celibat[2]. Jej decyzję może uzasadniać ukrywana orientacja seksualna. Jest znacznie bardziej złośliwa w stosunku do Homera niż Selma. Wyjątek stanowią dwie sytuacje: pierwsza to prośba o urządzenie ceremonii w związku ze ślubem z Veronicą[3], natomiast druga to obrzydzenie wywołane związkiem Selmy z ojcem Homera, Abrahamem Simpsonem[4].

BiografiaEdytuj

Patty z dziewczyną.jpg

Patty z dziewczyną

Przełomowym momentem w życiu Patty jest ujawnienie tożsamości seksualnej przed rodziną. W serialu już wcześniej pojawiały się wzmianki o jej orientacji. Może o tym świadczyć pobyt w domu publicznym[5] oraz uczestnictwo w paradzie gejów wraz z Waylonem Smithersem[6]. Powołując się na wspomnienia Marge, Patty przebierała się za mężczyznę, wieszała na ścianach plakaty celebrytek, a nawet całowała się na oczach siostry z inną kobietą[7].

W jednym z odcinków Patty spotyka się z dyrektorem Skinnerem, który miał być kandydatem na męża dla Selmy. Seymour próbuje oświadczyć się Patty, jednak ona nie przyjmuje jego zaręczyn[8].

CiekawostkiEdytuj

  • Patty jest fanką powieści fantasy i zna każdy wymyślony język z książek (w tym mowę węży)[9].
  • James L. Brooks zaproponował Julie Kavner, żeby głosy bliźniaczek starała się modyfikować tak, jakby była pozbawiona chęci do życia oraz robienia czegokolwiek. W jednym z wywiadów Al Jean wyznał, że głos Patty jest niższy i bardziej męski.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki