FANDOM

Murphy Krwawiące Dziąsła
396px-SimpBleedingGumsMurphy
Płeć Mężczyzna
Włosy Brązowe
Wiek 49
Zawód Muzyk jazzowy
Rodzina

Ojciec: Pan Hibbert
Matka: Madeline Murphy
Bracia: Julius Hibbert i Hermano Hibbert

Pierwszy występ "Moaning Lisa"
Głosu użycza Ron Taylor
Daryl L. Coley

"Droga Liso, muzyka płynie z serca, nie z zębów."
― Murphy Krwawiące Dziąsła

"Krwawiące Dziąsła" Murphy – zmarły muzyk jazzowy, idol Lisy Simpson.

BiografiaEdytuj

Krwawiące Dziąsła

Murphy Krwawiące Dziąsła

Murphy pobierał lekcje gry na saksofonie od Niewidomego Williego Witherspoona. Willie zamierzał oddać muzykowi swój saksofon, jednak był to tak naprawdę zwykły parasol. Wynika z tego, że "mentor" Murphy'ego grał na nim przez cały czas.

Pewnego razu muzyk wystąpił w programie Steve'a Allena. Nie przyniosło mu to popularności, gdyż prowadzący większość czasu poświęcił na reklamowanie swoich książek. Saksofonista nagrał tylko jeden album, Sax on the Beach, a pieniądze zarobione dzięki niemu wydał na luksusowe jajka Fabergé. W 1986 roku wystąpił gościnnie w The Cosby Show jako dziadek dzieci państwa Huxtable.

Murphy był mentorem Lisy aż do swojej przedwczesnej śmierci. Na pierwszym spotkaniu wspólnie grają na saksofonie, układając piosenkę o swoich problemach. Improwizacja odrobinę pociesza dziewczynkę, gdyż wreszcie może się komuś zwierzyć. Następnego dnia Murphy gra ten sam utwór w klubie nocnym, co zadowala Lisę jeszcze bardziej.

Na jednym z meczów Izotopów gra 26-minutową wersję hymnu Stanów Zjednoczonych[1].

ŚmierćEdytuj

Grób Murphy'ego

Grób Murphy'ego

Murphy zostaje przypadkowo znaleziony w szpitalu przez Lisę, która przychodzi odwiedzić swojego brata. Podczas spotkania saksofonista opowiada dziewczynce o swojej przeszłości, a potem wykonuje wraz z nią utwór "Jazzman" autorstwa Carole King. Daje jej także swój saksofon, by mogła na nim zagrać podczas swojego recitalu. Po udanym występie Lisa wraca do szpitala ponownie odwiedzić Murphy'ego, lecz w środku dowiaduje się, że zmarł.

Murphy jako chmura

Twarz Murphy'ego w chmurze

Nikt poza rodziną Simpsonów nie uczestniczy w pogrzebie muzyka, ponieważ nie należał do znanych artystów. Lisa postanawia to zmienić. Chce uczcić jego pamięć, puszczając piosenkę z albumu Sax on the Beach w radio stacji. Okazuje się, że płyta jest dostępna jedynie w sklepie Komiksiarza, który przecenia ją na 500 dolarów. Ostatecznie Bart kupuje ją swojej siostrze za pieniądze z odszkodowania. Lisa próbuje odtworzyć CD w radiu, jednak sygnał stacji jest niewystarczająco mocny. Chwilę potem w antenę nadawczą uderza piorun, który sprawia, że całe Springfield słyszy piosenki Murphy'ego.

Chwilę później twarz muzyka pojawia w ogromnej chmurze i oficjalnie żegna się z dziewczynką, by za chwilę zjawić się ponownie i zaproponować jej wspólną grę na saksofonie[2].

CiekawostkiEdytuj

Sax on the Beach

Jedyny wydany przez muzyka album

  • Murphy jest wzorowany na LeRoi'u Moore, amerykańskim saksofoniście Dave Matthews Band.
  • Nigdy nie był u dentysty, dzięki czemu zyskał pseudonim "Krwawiące Dziąsła".
  • Jego zaginionym bratem jest Julius Hibbert.
  • W odcinku "Lisa's Rival" dowiadujemy się, że jego fanką prawdopodobnie jest także Allison Taylor, gdyż na ścianie w jej pokoju wisi portret z jego podobizną.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki