FANDOM

Mona Simpson
Mona Simpson
Płeć Kobieta
Włosy Siwe, dawniej brązowe (w niektórych odcinkach rude)
Zawód Dawniej aktywistka polityczna
Rodzina

Rodzice: Jay i Janet
Mąż: Abraham Simpson
Syn: Homer Simpson
Wnuki: Bart, Lisa i Maggie

Pierwszy występ "Mother Simpson"
Głosu użycza Maggie Roswell
Glenn Close
Pamela Hayden
Tress MacNeille

Penelope Mona Simpson (z domu Olsen) – żona Abrahama Simpsona, matka Homera oraz babcia Barta, Lisy i Maggie. W odcinku "Mother Simpson" Mona spotyka się z Homerem po 27-letniej rozłące.

BiografiaEdytuj

Mona Wanted

Mona na liście gończym

Matka Homera uciekła, ponieważ miała poważne kłopoty. Powodem tej rozłąki była akcja, w jakiej brała udział. Burns wybudował laboratorium biologicznych zarazków, a Mona przyłączyła się do organizacji, która miała zamiar zniszczyć produkowane w nim zarazki chorobotwórcze. Niestety Burns rozpoznał ją podczas tej niszczycielskiej akcji i od tamtego czasu Mona musiała chronić się przed prawem. Po zniknięciu żony Abe wmówił synowi, że jego matka umarła.

8 sezonów później w odcinku "My Mother the Carjacker" Mona ryzykuje powrót do rodziny. Zostawia Homerowi wskazówki w gazecie jak do niej dotrzeć. Niestety policja łapie Monę, gdy wraz z Homerem i Bartem próbują ją ukryć. W sądzie ma szczęście, gdyż sędzia jest pobłażliwy i uznaje ją za niewinną. Podstępny Burns chce za wszelką cenę zamknąć Monę w więzieniu, dlatego oskarża ją o używanie fałszywych nazwisk podczas zwiedzania parków narodowych. W trakcie jazdy do więzienia Monie udaje się uciec z autobusu z pomocą swojego syna, jednak kończy się na tym, że znów musi ukrywać się przed policją.

Mona po raz trzeci powraca do Springfield w odcinku "Mona Leaves-a". Rodzina Simpsonów ciepło przyjmuje ją do swojego domu, poza Homerem, który nie ma już do niej zaufania. Jest na nią zły i dopiero następnego dnia postanawia się z nią pogodzić, lecz jest już za późno, ponieważ zastaje ją martwą.

W swoim testamencie Mona zapisuje Bartowi scyzoryk, Lisie buntowniczego ducha (choć po śmierci dziewczynka woli wziąć jej kolczyki), Marge starą torebkę wykonaną z konopii, a Homera prosi o to, żeby wysypał jej prochy na szczycie nietypowej góry o trzeciej po południu.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki