FANDOM

Maude Flanders
439px-222px-Maude Flanders
Płeć Kobieta
Włosy Rude
Zajęcie Gospodyni domowa,
właścicielka Leftorium
Rodzina

Mąż: Ned Flanders
Dzieci: Rod i Todd

Pierwszy występ "Dead Putting Society"
Głosu użycza Maggie Roswell

Maude Flanders – zmarła żona Neda Flandersa oraz matka Roda i Todda. Głosu użyczała jej Maggie Roswell.

BiografiaEdytuj

Maude cechuje się niezwykłą religijnością oraz dobrodusznością, zazwyczaj cicha nie wiele różni się od Neda. Pewnego razu jedzie na obóz biblijny, aby w przyszłości móc sprawiedliwie osądzać ludzi.

Kiedyś wraz z Marge Simpson silnie angażuje się w protesty przeciwko kreskówce The Itchy & Scratchy Show[1]. Zwykle odgrywa rolę gospodyni domowej niezwykle troszczącej się o swój dom oraz wychowanie dzieci w duchu religijnym.

Pomimo iż dużo czasu spędza na modlitwach i czytaniu Biblii, nie zawsze wykazuje się skromnością i cnotliwością. Jej kreacja z odsłoniętym dekoltem na przyjęciu Simpsonów niemal doprowadza do rozpadu małżeństwa Homera i Marge[2].

W pierwszych sezonach pomaga swojemu mężowi w jego sklepie dla leworęcznych o nazwie Leftorium.

ŚmierćEdytuj

Maude Flanders tragicznie ginie w 11 sezonie serialu w odcinku "Alone Again, Natura-Diddily". Uderzona przez koszulki wystrzelone z wyrzutni "Demonicznych fanek" na stadionie wyścigów samochodowych spada z dużej wysokości i umiera na miejscu. Była to najgłośniejsza śmierć w serialu Simpsonowie.

Od tamtego czasu Ned czuje się bardzo samotny, lecz wkrótce udaje mu się żyć z myślą o jej zniknięciu poprzez schowanie wszystkich przedmiotów, które mu ją przypominają. W sezonie 12 Ned realizuje marzenie Maude - zakłada modlitewny park rozrywki w Springfield[3].

CiekawostkiEdytuj

  • Twórcy uśmiercili bohaterkę z powodu opuszczenia serialu aktorki użyczającej jej głosu. Powróciła po sezonie 14, a na ten czas zastąpiła ją Marcia Mitzman Gaven.

PrzypisyEdytuj