FANDOM

Marge Simpson
Marge.png
Płeć Kobieta
Włosy Niebieskie (farbowane)
Zawód Gospodyni domowa
Krewni

Rodzice: Clancy i Jacqueline

Siostry: Patty i Selma

Mąż: Homer Simpson

Dzieci: Bart, Lisa i Maggie

Siostrzenica: Ling Bouvier

Teść: Abraham Simpson

Teściowa: Mona Simpson

Pierwszy występ "Gwiazdka Simpsonów"
Głosu użycza Julie Kavner

Marjorie "Marge" Simpson (z domu Bouvier; ur. 19 marca 1954) – jedna z głównych bohaterek występujących w serialu animowanym o rodzinie Simpsonów.

Marge ma 36 lat i jest żoną Homera oraz matką Barta, Lisy i Maggie. W amerykańskiej wersji serialu głosu użycza jej Julie Kavner.

BiografiaEdytuj

Pierwszy dzień szkoły Marge.jpg

Pierwszy dzień szkoły Marge

Marge urodziła się 19 marca 1954 roku jako trzecia córka Clancy'ego i Jacqueline Bouvier. Wychowywała się w otoczeniu pozbawionych chęci do życia sióstr bliźniaczek, Patty i Selmy, które do dziś potępiają jej życiowe wybory.

W dzieciństwie często spotykała się z odrzuceniem ze strony starszych sióstr oraz rówieśników, którzy mieli inne zainteresowania. Wiele traumatycznych przeżyć z tego okresu przyczyniło się do powstania lęku związanego z lataniem.[1] W snach Marge wspomina swoją matkę, która radziła jej zachowywać pozory szczęścia, uśmiechając się.[2]

Homer i Marge jako nastolatkowie.jpg

Marge i Homer

Marge uczęszczała do Szkoły Średniej w Springfield, a w ostatnim roku nauki poznała swojego przyszłego męża, Homera Simpsona. Na początku była wobec niego nieufna, lecz po paru spotkaniach zgodziła się pójść z nim na studniówkę. Ostatecznie wybrała się na zabawę z Artiem Ziffem. Do dziś żałuje swojego wyboru, z uwagi na fakt, że po przyjęciu jej partner okazał się nachalnym mężczyzną o prostych potrzebach. Po powrocie ze studniówki zobaczyła Homera przechadzającego się po ulicy. Podwiozła go do domu, a w drodze wyznała mu, jak bardzo wstydzi się swojej decyzji. Ten moment zapoczątkował ich wspólne życie.[3]

Marge z dziećmi.png

Marge z dziećmi

Po kilku latach spotykania się Marge odkryła, że jest w ciąży z Bartem. Homer ożenił się z nią w niewielkiej kaplicy na granicy stanu. Niecałe dwa lata później urodziła się Lisa, a Simpsonowie przeprowadzili się do domu zakupionego przez ojca Homera, Abe'a. Najmłodsza córka Marge przyszła na świat około siedem lat po przeprowadzce.

Obecnie Marge spędza większość czasu opiekując się domem, troszcząc się o Maggie, pomagając Lisie oraz wychowując Barta i broniąc go przed gniewem Homera. Postać Marge ilustruje amerykański stereotyp żony, która wie wszystko o swojej rodzinie.

OsobowośćEdytuj

Marge jako gospodyni.png

Cierpliwość i opanowanie Marge świetnie kontrastują z impulsywnością Homera. Swojego męża i dzieci kocha ponad wszystko. Ma wysokie wartości moralne, szanuje zasady i prawo. Nie lubi podejmować ryzyka i często stara się unikać sytuacji mogących spowodować znaczące zmiany w jej rutynowym życiu. Marge stroni od wszystkiego, co w jej mniemaniu może być ekscytujące lub w najmniejszym stopniu niebezpieczne, w związku z czym często wykazuje dość aspołeczne zachowanie, nie wychwytuje ironii i mimo chęci nawiązania znajomości zazwyczaj kiepsko jej to wychodzi.

W jednym z odcinków wszczyna protest przeciwko kreskówce The Itchy & Scratchy Show z uwagi na Maggie, która uderza Homera młotkiem, naśladując głównych bohaterów serialu.[4] Innym razem nawołuje do zburzenia domu publicznego, choć nikomu nie działa się w nim krzywda.[5] Homer podsumowuje swoją żonę słowami: "gdyby to zależało od ciebie, chodzilibyśmy tylko do pracy i do kościoła."[6]

WyglądEdytuj

Homer Alone 1.jpg

Marge z rozpuszczonymi włosami

Jej najbardziej zauważalną cechą fizyczną są długie, niebieskie włosy upięte w niezwykle wysoki kok oraz czerwone korale. Zawsze nosi długą seledynową sukienkę i czerwone buty na obcasie. Naszyjnik z korali jest pamiątką rodzinną, zaś w szafce Marge trzyma dużą kolekcję podobnych ozdób.[7] Lisa również nosi perły, jednakże białe. W otoczeniu znajomych doktor Hibbert ujawnia, że Marge ma płetwowate stopy.[8]

W wieku nastoletnim Marge nosiła rozpuszczone włosy, które sięgały jej do pasa. W kok upięła je ponownie na studniówkę.[9] W retrospekcjach Marge jako dziecko praktycznie zawsze nosiła takie włosy.

UmiejętnościEdytuj

Obraz Marge.jpg

Obraz Marge

Marge ma niezwykłe zdolności artystyczne. Będąc w szkole średniej, podkochiwała się w członku zespołu The Beatles o pseudonimie Ringo Starr i namalowała mu wiele portretów. Napisała do niego list z załączonym obrazem, jednak odpowiedź otrzymała dopiero po 25 latach.

Kiedy Homer znajduje jej malowidła, Lisa zachęca Marge do udziału w konkursie artystycznym. Z powodzeniem wygrywa konkurencję i zostaje zauważona przez pana Burnsa, który zleca jej namalowanie swojego portretu. Po wielu nieudanych próbach Marge postanawia się poddać, jednak zaginiony list od Ringo Starra inspiruje ją do działania. Portret miliardera w jej wykonaniu zostaje umieszczony w Springfieldzkim muzeum.[10] W innym odcinku zaczyna robić rzeźby z patyczków po lodach.[11]

Marge kucharka.jpg

Marge jako kucharka

Marge jest również utalentowaną kucharką. Pewnego razu zakłada biznes sprzedający precle, który prosperuje z niewielką pomocą miejscowej mafii.[12] W całej serii bierze udział w kilku kulinarnych wyzwaniach. Przyznaje, że do wyżywienia rodziny potrzebuje jedynie dwunastu dolarów na tydzień, wypełniając posiłek Homera dodatkowymi trocinami.[13]

Ogólnie postrzegana jest jako dobra kucharka, aczkolwiek zna mniej niż osiem przypraw, a jej desery lodowe przypadają do gustu tylko nielicznym.[14] Szczególnie dobrze przyrządza schabowe, będące jednym z ulubionych dań Homera. Przez krótki czas pracuje w piekarni produkującej erotyczne wypieki.[15]

Kilkukrotnie Marge zrywa z rutyną, podejmując najróżniejsze zawody oraz hobby. Do tej pory była między innymi policjantką,[16] pracowniczką Elektrowni Jądrowej w Springfield,[17] sprzedawczynią nieruchomości,[18] kulturystką[19] oraz piekarką.

Z uwagi na pochodzenie rodziny Bouvier Marge mówi płynnie po francusku.

CiekawostkiEdytuj

Marge i Snoopy.jpg

Marge i Snoopy

Marge62.jpg

Marge w wieku ok. 65 lat

Marge w odcinkach krótkometrażowych.jpg

Marge w odcinkach krótkometrażowych

  • W swoich włosach przechowuje wiele przedmiotów, w tym między innymi słój na rodzinne oszczędności.[20]
  • W jednym z odcinków Marge leczy się ze strachu przed lataniem samolotem. Powodami jej strachu były m.in fakty, że jej ojciec był jednym z pierwszych stewardów, a kiedyś z matką prawie zostały rozjechane na polu pszenicy przez samolot do rozlewania wody.[21]
  • Jest uzależniona od hazardu,[22] jednak w odcinku "Sky Police" gra i nie popada w szaleństwo wydawania pieniędzy. 
  • Marge uwielbia Snoopy'ego.[23]
  • Ma oczy koloru piwnego.[24]
  • Marge bardzo często wyraża swoją dezaprobatę charakterystycznym pomrukiem.
  • W dzieciństwie miała świnkę morską o imieniu Cynamonka.[25]
  • Jest w tym samym wieku co Homer, mimo że wygląda znacznie młodziej.
  • Początkowo jej włosy miały zakrywać królicze uszy, uznano jednak, że byłoby to zbyt nierealne nawet jak na Simpsonów.
  • Z uwagi na nietypowe ufryzowanie wzrost Marge szacuje się na 259 cm.
  • W odcinku "Secrets of a Successful Marriage" Homer ujawnia, że Marge od 17 roku życia jest siwa, a jej włosy są farbowane niebieskim barwinkiem #56.
  • Marge określiła się jako osoba leworęczna, jednak często posługuje się równie dobrze prawą ręką, co oznacza, że jest oburęczna
  • Rozmiar buta Marge wynosi 13, czyli nasze 47.
  • W roku 2004 Marge została wybrana na najbardziej lubianą i szanowaną matkę w Wielkiej Brytanii.
  • Podobnie jak Homer, jej wiek jest różnie podawany. Raz było podane, że ma 34 lata, innym razem była mowa o 38, a nawet 40. Przyjmuje się, że Marge jest w wieku Homera (co sama wspomina). Ale wiele źródeł podaje, że jest dwa lata młodsza, co nie jest poparte w żadnym odcinku.
  • Ulubiony utwór Marge to "Moonglow" Benny'ego Goodmana.[26]

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki