FANDOM

Lenny Leonard
314px-Lenny Leonard.png
Płeć Mężczyzna
Włosy Brązowe
Wiek 36
Zawód Pracownik Elektrowni Jądrowej w Springfield
Krewni

Siostra: Nieznana

Pierwszy występ "Life on the Fast Lane"
Głosu użycza Harry Shearer

Lenford "Lenny" Leonard – bliski kolega i współpracownik Homera Simpsona oraz Carla Carlsona, z którymi przesiaduje u Moe. W elektrowni często zajmują się rzeczami dalekimi od pracy, przykładowo toczeniem się na napromieniowanych beczkach.

BiografiaEdytuj

Lenny.png

Lenny w zadumie

Lenny urodził się w 1954 roku w Chicago. Był bohaterem wojennym oraz trzykrotnym jurorem, zaś jego babcia spędziła 20 lat w sowieckim obozie pracy przymusowej. Lenny ma również członkostwo starożytnego stowarzyszenia Kamieniarzy.[1]

Obecnie Lenny pracuje w Elektrowni Jądrowej w Springfield wraz z Homerem Simpsonem i Carlem Carlsonem. Kiedy pan Burns bankrutuje, zostaje mianowany szefem zakładu, a jego metody zarządzania Smithers określa jako "rządy terroru".[2]

Lenny szefem.jpg

Lenny za biurkiem szefa

Lenny zostaje zwolniony z pracy przynajmniej dwukrotnie, raz w celu zademonstrowania Bartowi jak powinno się traktować pracowników[3] i drugi za zajęcie ostatniego miejsca we wspinaniu się na górę.[4] Jego relacje z szefem nie należą więc ani do najlepszych, ani do najgorszych. Kiedy po zakończeniu wieczorku pracowników elektrowni Lenny chce podziękować Burnsowi za wspaniały wieczór, jedynie przeraża go swoim nietrzeźwym wyglądem.[5]

Homer uważa Lenny'ego za drugą najbogatszą osobę ze swoich znajomych. Mimo to w jednym z odcinków mieszka w zniszczonym domu i prosi Marge, żeby nikomu o tym nie mówiła.[6] Prawdopodobnie przeprowadza się, o czym świadczy jego gustownie urządzony apartament z odcinka "Homer Simpson, This Is Your Wife".

W Adult Education Annex Lenny uczy dorosłych, jak poprawnie żuć tytoń i jest bardzo lubiany przez swoich uczniów.[7] Ponadto należy do partii republikańskiej i jest autorem kilku powieści detektywistycznych.[8]

Rodzina i przyjacieleEdytuj

Koledzy z pracy.gif

Lenny wraz z przyjaciółmi

Niewiele wiemy o rodzinie Lenny'ego. Twierdzi, że jego matka kocha Carla i Moe bardziej od niego, zaś jego ojciec zginął podczas wojny, lecz nie wie której. Ma również siostrę, która spotyka się z Carlem w walentynki.

Najlepszym przyjacielem Lenny'ego jest Carl, o czym świadczy przede wszystkim fakt, że rzadko widzimy ich osobno. Przyjaźni się również z Homerem, a także Barneyem i Moe. Z okazji urodzin koledzy organizują mu przyjęcie niespodziankę, piekąc dla niego tort w kształcie jego ulubionego stołka barowego.[9] Homerowi często zdarza się pomylić Lenny'ego z Carlem, dlatego na swoim ręku ma rozpiskę dotyczącą ich koloru skóry.[10] Mimo to rodzina Simpsonów darzy go dużą sympatią.

Zdjęcie Lenny'ego.jpg

Ołtarzyk dla Lenny'ego

W odcinkach często pojawiają się wzmianki, że Lenny jest homoseksualistą zakochanym w Carlu. Przeczy temu fakt, że w przeszłości umawiał się z wieloma kobietami, a jedną z nich mogła być Marge Simpson.[11] O ich wcześniejszej znajomości może świadczyć również ołtarzyk, który Marge przygotowuje, kiedy dowiaduje się, że Lenny został zabrany do szpitala[12] oraz jego zdjęcie oprawione w ramkę we włosach.[13]

CiekawostkiEdytuj

  • W młodości był członkiem zespołu Sadgasm, do którego należeli również Homer, Lou i Carl.[14]
  • Ma pewne problemy ze wzrokiem, a w wielu odcinkach do oka wpadają mu różne obiekty.
  • W jednym z odcinków Lenny okazuje się konfidentem zbierającym informacje na temat Homera Simpsona przy pomocy aparatury podsłuchowej zaczepionej na klatce piersiowej.
  • On i Carl mają walentynkową tradycję (o ile można to tak nazwać) - umawiają się na randkę ze swoimi siostrami (Lenny z Carla, Carl z Lenny'ego).[15]

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki