FANDOM

Latająca Diabloryba.png

Symbol Latającej Diabloryby

Latająca Diabloryba (ang. The Flying Hellfish) – oddział wojskowy, w którym służyli Abraham Simpson, Charles Montgomery Burns oraz kilku innych mieszkańców Springfield podczas II wojny światowej.[1]

CzłonkowieEdytuj

Członkowie Latającej Diabloryby.png

Lista członków oddziału

OpisEdytuj

Abe Simpson Latająca Diabloryba.png

Sierżant Abraham Simpson

Dowódcą Latającej Diabloryby był sierżant Abe Simpson. Powołując się na jego słowa, był to "najbardziej bitewny oddział w najbardziej bitewnej kompanii w trzecim co do bitewności batalionie". Wszyscy członkowie jednostki pochodzili ze Springfield.

Złą sławą w oddziale cieszył się C. Montgomery Burns. Został zdegradowany do funkcji szeregowego za utrudnianie śledztwa w sprawie J. Edgara Hoovera, a następnie przydzielony do jednostki Abe'a Simpsona. Wielokrotnie próbował upozorować swoją śmierć, aby uniknąć udziału w bitwach. Zniweczył szanse sierżanta na zabicie Adolfa Hitlera.

Tontyna.jpg

Członkowie oddziału. Od lewej: Griff, Asa, Burns, Abe, Skinner, Ox i Etch

W 1944 roku jednostka brała udział w bitwie o Ardeny. W ostatnich dniach wojny członkowie oddziału przeszukiwali opuszczony zamek Niemców. Burnsowi udało się znaleźć kolekcję drogocennych dzieł sztuki. Szeregowy zaproponował, aby zawrzeć umowę, zgodnie z którą ostatni żyjący spośród członków Latającej Diabloryby zostanie właścicielem obrazów. Wszyscy żołnierze przystali na jego pomysł.

Ox zmarł z powodu przepukliny od dźwigania skrzyni z malowidłami. Pięciu żołnierzy zginęło na pardzie wodnej w 1979 roku. Po śmieci Asy pozostali jedynie Abraham Simpson i Monty Burns. Za próbę zabójstwa dowódcy Abe wykluczył szeregowego z jednostki oraz pozbawił go prawa do obrazów. Dzieła sztuki zostały oddane prawowitemu spadkobiercy, Baronowi von Herzenberger.

CiekawostkiEdytuj

  • Jednostka zostaje kilkukrotnie nazwana oddziałem Walczącej Diabloryby.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki