FANDOM

Klaun Krusty
Krusty The Clown
Płeć Mężczyzna
Włosy Zielone
Wiek 52[1]
Zawód Komik/Klaun
Rodzina

Rodzice: Hyman Krustofsky i Catherine Johnson-Krustofsky
Dzieci: Sophie, Chin Ho, Chan Ho i wiele innych

Pierwszy występ "The Telltale Head"
Głosu użycza Dan Castellaneta

"Hey hey!"
― Powiedzonko Krusty'ego

Klaun Krusty, właściwie Herschel Shmoikel Pinkus Yerucham Krustofsky (ang. Krusty the Clown, hebr. הרשל פינחס ירוחם קרוסטופסקי) – ulubiony komik Barta i Lisy oraz główna postać serialu Simpsonowie.

Klaun Krusty prowadzi popularny program rozrywkowy dla dzieci. Jest synem rabina Hymana Krustofskiego i jego żony Catherine Johnson-Krustofski. Żydowskie pochodzenie często sprawia, że ma kłopoty z prowadzeniem swojego życia. Gdyby nie jego ojciec, nie miałby żadnego związku z religią.

Herschel w młodości miał pójść w ślady ojca, przez co uczęszczał do prowadzonej przez niego jesziwy. Sam jednak chciał zostać klaunem i rozśmieszać ludzi, przez co wyrzekł się go jego ojciec. Po latach dzięki Bartowi i Lisie Herschel i Hyman pogodzili się[2].

Jako dorosły miał bar micwę, na którą się zdecydował po tym, kiedy nie chciano umieścić jego gwiazdy w żydowskiej alei sław. Po ciężkich naukach uroczystość odbyła się w miejskiej synagodze[3].

Jest nałogowym palaczem i prawdopodobnie bierze kokainę.

Przez lata spędzone na błaznowaniu Krusty stworzył olbrzymie imperium showbiznesowe. W Springfield można znaleźć niemal wszystko sygnowane twarzą klauna - od materiałów biurowych po bary szybkiej obsługi. Sam Krusty bardzo aktywnie udziela się w życiu publicznym, dla przykładu jest konferansjerem na różnych galach i uroczystościach.

Rodzina i przyjacieleEdytuj

Insane Clown Poppy

Krusty ze swoją córką, Sophie

Ojcem Krusty'ego jest Hyman Krustofsky, zaś jego dziadkiem - Zev Krustofsky. Komik posiada także siostrę oraz siostrzeńca o imieniu Josh. Krusty jest starszym bratem Luke'a Perry. Klaun ma kilkoro nieślubnych dzieci, w tym córkę o imieniu Sophie.

Powołując się na show komika, można by przypuszczać, iż przyjaźni się z Pomocnikiem Melem, aczkolwiek Mel jest tylko jego asystentem.

Wydaje się również, że klaun utrzymuje dobre relacje z Pomocnikiem Bobem, choć Bob wielokrotnie próbował w przeszłości go zabić lub pozbawić programu.

Krusty bardzo często styka się z Bartem Simpsonem, który jest jego największym fanem i uważa go za swojego idola. Krusty prawie nigdy nie pamięta, kim jest Bart pomimo faktu, że chłopiec uratował mu życie wielokrotnie.

Związki Edytuj

Krusty był żonaty 15 razy. Pewnego razu porzuca przed ołtarzem Księżniczkę Penelopę w celu powstrzymania jej przed zrujnowaniem sobie życia.

Klaun miał również romans z Mią Farrow, Erin, pokojówką oraz wieloma innymi kobietami.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest inspirowany prawdziwym klaunem o pseudonimie Rusty Nails, o którym niegdyś było głośno w całych Stanach Zjednoczonych.
  • Największy rywal Krusty'ego to Hobo Hank.
  • Klaun nie jest mile widziany w Europie.
  • Krusty jest republikaninem.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki