FANDOM

Marion Anthony D'Amico
391px-The Simpsons-Fat Tony.png
Płeć Mężczyzna
Włosy Siwe
Zawód Gangster
Rodzina

Kuzyn: Chudy Tony
Żona: Anna Maria D'Amico
Syn: Michael D'Amico

Pierwszy występ "Bart the Murderer"
Głosu użycza Joe Mantegna

Marion Anthony D'Amico, lepiej znany jako Gruby Tony – dawny ojciec chrzestny mafii w Springfield, który stał za wieloma przestępstwami w mieście - od przemycania papierosów po nielegalny hazard.

W pierwszych sezonach serialu często przekupuje władze oraz burmistrza Quimby'ego. Ma syna Michaela oraz jest wdowcem po zmarłej żonie, Annie Marii D'Amico. Gruby Tony spotyka się z członkami mafii w Klubie Legalnego Biznesu, a czasami również we włoskiej restauracji u Luigiego. Wszędzie towarzyszy mu obstawa: Joey, Legs i Louie.

Jego postać budzi podobieństwo do Tony'ego Soprano z serialu Rodzina Soprano. Ginie w sezonie 22, w odcinku "Donnie Fatso". Umiera wskutek zawału serca, podobnie jak inny fikcyjny szef mafii, Vito Corleone z powieści (i opartym na niej serialu) Ojciec chrzestny. Na stanowisku szefa mafii zastępuje go kuzyn - Chudy Tony, który zaczyna dużo jeść i obecnie wygląda i nazywa się tak samo jak poprzednik.

BiografiaEdytuj

Gruby Tony urodził się w Brooklynie, w Nowym Jorku. Sytuacja finansowa rodziny D'Amico nie wyglądała najlepiej. Kiedy jego rodzice zostali eksmitowani z domu, uciekł, gdyż wiedział, że może liczyć tylko na siebie. Zazwyczaj sypiał w domu swojego przyjaciela, supermarkecie (do którego się wkradał, gdy był zamknięty), opuszczonych budynkach, a czasami nawet na ulicy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki