FANDOM

Edna Krabappel
Edna Krabappel.png
Płeć Kobieta
Włosy Jasnobrązowe
Wiek 41[1]
Zawód Nauczycielka czwartej klasy w Szkole Podstawowej w Springfield
Krewni

Mąż: Ned Flanders

Pasierbowie: Rod i Todd Flanders

Pierwszy występ "Bart the Genius"
Głosu użycza Marcia Wallace

Edna Krabappel-Flanders, znana również jako pani Krabappel lub pani K. – wychowawczyni czwartej klasy w Szkole Podstawowej w Springfield, nałogowa palaczka. Studiowała na Bryn Mawr, gdzie zdobyła tytuł magistra. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Bart the Genius" . 

Edna miała romans z niejednym mieszkańcem Springfield, wliczając w to Williego, Cletusa Spucklera czy Barneya Gumble. Jak dowiadujemy się z odcinka "Ned 'N Edna's Blend", Edna została żoną Neda Flandersa.

BiografiaEdytuj

Edna była wzorowym studentem i otrzymała tytuł magistra ze szkoły Bryn Mawr College w Pensylwanii. Gdy jej mąż odjechał z inną kobietą, uzależniła się od alkoholu i tytoniu, przez co została wyrzucona z prywatnej szkoły. Po tym incydencie trafiła do szkoły w Springfield, aczkolwiek nie zmieniła swoich nawyków.

Początkowo miała wyjechać z miasta wraz z Moe, jednak do stałego pobytu w Springfield skłonił ją Bart Simpson, którego klasę postanowiła uczyć.[2]

Kulisy ŚmierciEdytuj

25 października 2013 roku zmarła Marcia Wallace, aktorka użyczająca jej głosu. Producenci postanowili uśmiercić Ednę w serialu (wskazuje na to odcinek, w którym Ned Flanders z czarną wstążką wzdycha i przesuwa zdjęcie Maude, kładąc obok zdjęcie Edny).[3] W kolejnych odcinkach zastępują ją pan Lassen[4] i pani Berrera.[5]

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki