FANDOM

Edna Krabappel
Edna Krabappel
Płeć Kobieta
Włosy Brązowe
Wiek 41[1]
Zawód Nauczycielka czwartej klasy w Szkole Podstawowej w Springfield
Rodzina

Mąż: Ned Flanders
Pasierbowie: Rod i Todd

Pierwszy występ "Bart the Genius"
Głosu użycza Marcia Wallace

Edna Krabappel-Flanders, znana również jako pani Krabappel lub pani K. – wychowawczyni czwartej klasy w Szkole Podstawowej w Springfield. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Bart the Genius".

BiografiaEdytuj

Edna była wzorowym studentem i otrzymała tytuł magistra ze szkoły Bryn Mawr College w Pensylwanii. Gdy jej mąż odjechał z inną kobietą, uzależniła się od alkoholu i tytoniu, przez co została wyrzucona z prywatnej szkoły. Po tym incydencie trafiła do szkoły w Springfield, aczkolwiek nie zmieniła swoich nawyków.

Początkowo miała wyjechać z miasta wraz z Moe, jednak do stałego pobytu w Springfield skłonił ją Bart Simpson, którego klasę postanowiła uczyć[2].

ZwiązkiEdytuj

Częstym wątkiem w serialu jest nieudane życie miłosne pani Krabappel. Po odejściu męża, który zdradził ją z terapeutką, Edna często narzeka na samotność i brak męskiego towarzystwa.

Przez długi czas jest w związku z dyrektor Skinner, lecz gdy mają się pobrać, zostaje porzucona przed ołtarzem[3].

Poza tym Edna ma romans z niejednym mieszkańcem Springfield, wliczając w to Williego[4], Disco Stu[5] czy Kirka Van Houtena[6]. Jak dowiadujemy się z odcinka "Ned 'N' Edna's Blend", ostatecznie zostaje żoną Neda Flandersa.

Kulisy śmierciEdytuj

25 października 2013 roku zmarła Marcia Wallace, aktorka użyczająca jej głosu. Producenci postanowili uśmiercić Ednę w serialu (wskazuje na to odcinek, w którym Ned Flanders z czarną opaską na ramieniu wzdycha i przesuwa zdjęcie Maude, kładąc obok zdjęcie Edny)[7].

Śmierć Edny nigdy nie zostaje pokazana w serialu, w związku z czym nieznane są jej okoliczności. Bohaterowie czynią do niej jedynie nieliczne aluzje, które nie wyjaśniają bezpośredniej przyczyny ani nie rozwijają tego wątku.

W kolejnych odcinkach Ednę zastępują chwilowo pan Lassen[8] oraz pani Berrera[9]. Żaden z nauczycieli nie zachowuje zbyt długo stanowiska. W odcinku "Left Behind" nauczycielem Barta zostaje mąż Edny, Ned Flanders, który najprawdopodobniej będzie uczył już na stałe.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj