FANDOM

"I wtedy Pan powiedział: pałujcie wszystkie węże pełzające po ziemi, a wasze pałowanie będzie znakiem dla innych!"
Wielebny Lovejoy

Dzień Pałowania (ang. Whacking Day) – święto hucznie obchodzone w Springfield. Polega na pałowaniu węży pełzających po mieście.

HistoriaEdytuj

Whacking Day

Jebediah Springfield

Tradycja pałowania gadów sięga czasów założyciela miasta, Jebediaha Springfielda, który swojego pierwszego węża zabił w 1775 roku.[1]

W trakcie corocznego obrzędu, który ma miejsce 10 maja, Springfieldczycy zbierają się, by przegonić węże do centrum miasta, a następnie pałować je do momentu ich zgonu. Obyczaj obejmuje szereg istotnych postaci, wliczając w to Richarda Nixona czy Barry'ego White'a.

Istnieją pewne rozbieżności dotyczące historii obrzędu, bodajże tego samego dnia, w którym święto zostało wymyślone, Jebediah dowodził bitwą pod Ticonderogą. Powołując się na książkę Boba Woodwarda, święto zostało stworzone jako pretekst do walki z Irlandczykami w 1924.

CiekawostkiEdytuj

  • Dzień Pałowania przypomina irlandzką legendę o św. Patryku, który wypędził wszystkie węże z Irlandii.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki