FANDOM

Barney Gumble
222px-Barney Gumble.png
Płeć Mężczyzna
Włosy Brązowe
Wiek 40[1]
Zawód Pomocnik w Kręgielni Barneya (dawniej),
różne prace dorywcze
Rodzina

Rodzice: Arnie i Pani Gumble
Wujek: Al Gumble

Pierwszy występ "Gwiazdka Simpsonów"
Głosu użycza Dan Castellaneta

Bernard Arnold "Barney" Gumble – mieszkaniec Springfield, alkoholik i częsty klient miejscowego baru. Urodził się 20 kwietnia 1950 roku. Jego ojcem jest Arnie Gumble, który podczas II wojny światowej służył w oddziale Abe'a Simpsona.

Barney bardzo często przebywa u Moe i jest jego stałym klientem, a nawet mieszka przy jego tawernie w zaniedbanym apartamencie.

Charakterystyka Edytuj

Barney ma bardzo charakterystyczny niski roztrzęsiony głos. W kilku odcinkach leczy się z alkoholizmu, pijąc w barze jedynie kawę. Jednym z powodów, dla których Barney został alkoholikiem, był Homer, który przed pójściem na studia zaproponował przyjacielowi piwo[2].

Barney nie jest żonaty, chociaż w życiu spotykał się z wieloma kobietami. Jego wiek szacuje się na 40 lat. W odcinku "Treehouse of Horror XVI" informuje o tym, że jest Polakiem, jednak tych odcinków nie uważa się za wiążących dla dalszej fabuły. Jego wypowiedzi często kończą się charakterystycznym beknięciem. W jednym z odcinków nie pije ani kropli alkoholu, bo zostaje wyznaczony na kierowcę grupy upitych znajomych, skutkiem czego po odstawieniu przyjaciół do domu parkuje autem Homera w centrum Nowego Jorku[3].

Gdy nie pije, okazuje się dobrze ułożonym i kulturalnym mężczyzną.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki