FANDOM

Allison Taylor
Allison Taylor.png
Płeć Kobieta
Włosy Brązowe (czasami rude)
Wiek 7
Zajęcie Uczennica Szkoły Podstawowej w Springfield
Rodzina

Ojciec: Pan Taylor
Matka: Annette

Pierwszy występ "Lisa's Rival"
Głosu użycza Winona Ryder
Pamela Hayden

"Właściwie, to cieszę się, że przegrałam. Teraz już wiem, że przegrana to nie koniec świata."
― Allison

Allison Taylor – utalentowana dziewczynka uczęszczająca do miejscowej szkoły. Została przeniesiona klasę wyżej, a więc jest młodsza od Lisy o jeden rok. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Lisa's Rival", gdzie głosu użyczyła jej Winona Ryder, która gościnnie wystąpiła w serialu. W późniejszym czasie głosu użycza jej Pamela Hayden.

HistoriaEdytuj

Kiedy Lisa spotyka Allison po raz pierwszy, jest szczęśliwa, że w końcu znalazła osobę dorównującą jej pod względem inteligencji, jednak z czasem staje się o nią zazdrosna i zaczyna z nią rywalizować. Ku rozczarowaniu Lisy, dziewczynka wygrywa miejsce prowadzącej saksofonistki w szkolnym zespole.

Allison i Lisa.jpg

Dziewczynki podczas przesłuchania

Punkt kulminacyjny następuje podczas szkolnego konkursu na najlepszą dioramę. Allison przygotowuje scenę ze Zdradzieckiego serca Edgara Allana Poe, w której morderca starca zostaje doprowadzony do szaleństwa przez mechaniczne bicie serca dobiegające spod podłogi. Z pomocą Barta Lisa sabotuje jej projekt poprzez zastąpienie go fałszywą dioramą przedstawiającą krwawiące krowie serce. Dziewczynka zostaje upokorzona przed całą szkołą i dyrektorem, który zaczyna żałować, że przeniósł ją klasę wyżej. Jednak po chwili skruszona Lisa przyznaje się do swojego haniebnego czynu. Mimo wszystko konkurs wygrywa Ralph, który przynosi pudełko pełne figurek postaci z Gwiezdnych wojen i otrzymuje pierwsze miejsce, gdyż dyrektor Skinner okazuje się fanem tej serii. Na koniec odcinka Allison wybacza Lisie i obie zostają przyjaciółkami[1].

OsobowośćEdytuj

Nagrody Allison.PNG

Pokój Allison przepełniony licznymi nagrodami

Dziewczynka jest bystra oraz niezwykle inteligentna. Potrafi również świetnie grać na saksofonie, a w swoim pokoju ma wiele nagród za liczne osiągnięcia w różnych dziedzinach. Podobnie jak ojciec lubi grać w anagramy, czyli przestawianie liter w czyimś nazwisku, by powstał opis tej osoby.

Allison cechuje także życzliwość wobec innych. Jest bardzo sympatyczna i chce zaprzyjaźnić się z Lisą, pomimo iż dziewczynka traktuje ją jako rywalkę.

Wygląd Edytuj

Allison posiada brązowe (czasami rude) włosy, a swoim wyglądem przypomina Laurę Powers i Jessicę Lovejoy. Nosi jasnoniebieską koszulę, krótką ciemnoczerwoną spódniczkę i czarne baleriny. Ma też naszyjnik, opaskę i bardzo długie rzęsy.

Ciekawostki Edytuj

Allison i Annette.jpg

Allison i Annette

  • W odcinku "Dark Knight Court" możemy spostrzec, że Allison trzyma za rękę Annette, dawną kochankę Apu. Jest więc prawdopodobne, że kobieta może być jej matką, choć to tylko domysły.
  • Na ścianie w jej pokoju wisi obraz przedstawiający Murphy'ego Krwawiące Dziąsła, co sugeruje nam, że podobnie jak Lisa jest jego fanką i lubi jazz.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki