FANDOM

Al Jean
Al Jean.jpg
Płeć Mężczyzna
Narodowość Amerykanin
Data urodzenia 9 stycznia 1961
Zawód Scenarzysta, reżyser, producent

Alfred Ernest "Al" Jean – amerykański scenarzysta, reżyser oraz główny producent Simpsonów. Jest współautorem pełnometrażowego filmu bazującego na tymże serialu.

BiografiaEdytuj

Urodził się w Farmington Hills w Michigan, gdzie ukończył Harrison High School. W wieku 16 lat uczęszczał do Harvardu. W przeszłości pisał dla National Lampoon, The Tonight Show Starring Johnny Carson, ALF oraz It's Garry Shandling's Show.

W 2002 ożenił się ze Stephanie Gillis, jedną ze scenarzystek Simpsonów.

SimpsonowieEdytuj

W 1989 roku Al Jean i Mike Reiss zostali zatrudnieni jako scenarzyści w Simpsonach. Jean napisał dla serialu wiele odcinków, w tym między innymi "Moaning Lisa" czy "The Way We Was". Jean i Reiss byli głównymi producentami show od trzeciego do czwartego sezonu. W 1994 opuścili serial i zajęli się produkcją The Critic.

Simpsonowie wypromowali nowy serial Jeana w odcinku "A Star is Burns", w którym pojawił się główny bohater The Critic, Jay Sherman. Po wyemitowaniu 23 odcinków show Ala i Mike'a zostało zdjęte z anteny. Dwóch scenarzystów zaczęło pracować dla Disneya, po czym stworzyło sitcom Teen Angel.

Do Simpsonów Jean powrócił w 10 sezonie serialu. W trakcie trzynastej serii zajął stanowisko naczelnego producenta, którym jest do dziś.

Producenci serialu
James L. BrooksMatt GroeningAl JeanGeorge MeyerDavid MirkinBill OakleyMike ReissMike ScullyMatt SelmanSam SimonJosh Weinstein

Więcej z Fandomu

Losowa wiki