FANDOM

Agnes Skinner
Agnes
Płeć Kobieta
Włosy Siwe, dawniej brązowe
Zawód Emerytura
Rodzina

Mąż: Sheldon Skinner
Syn: Seymour Skinner

Pierwszy występ "The Telltale Head"
Głosu użycza Tress MacNeille

"Seymour!"
― Powiedzonko Agnes

Agnes Skinner, znana również jako pani Skinner – wdowa po Sheldonie Skinnerze oraz matka Seymoura Skinnera.

BiografiaEdytuj

Młoda Agnes Skinner

Młoda Agnes Skinner

W latach 20-tych Agnes została jedną z pionierek lotnictwa, wykonując akrobacje na amerykańskich samolotach. Film z jej udziałem znalazł się w springfieldzkim muzeum[1].

W czasie wielkiego kryzysu miała przelotny romans z panem Burnsem[2]. Podczas zimnej wojny pojawiła się na okładce magazynu Playdude[3].

Agnes Skinner w Helsinkach

Agnes na igrzyskach w Helsinkach

W okresie tuż powojennym Agnes poznała swojego przyszłego męża, Sheldona Skinnera. Skinnerowie aktywnie uczestniczyli w życiu kulturalnym, wliczając w to udział w jednym z pierwszych występów Klauna Krusty'ego[4]. Po dość krótkim romansie Skinner wrócił na wojnę, a Agnes postanowiła spełnić swoje marzenie: zostać mistrzynią świata w skoku o tyczce. W 1952 roku wzięła udział w Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Helsinkach. Ze względu na ciążę przegrała i znienawidziła swojego jeszcze nienarodzonego syna do końca życia[5].

Po śmierci Sheldona Agnes zawarła związek małżeński z trzema innymi mężczyznami, z czego każdy był kierowcą ciężarówki[6].

Seymour, Edna i Agnes

Agnes obserwuje Ednę z ukrycia

Kiedyś złośliwie wołała na Seymoura "Klaps", lecz obecnie jej charakterystycznym okrzykiem jest "Seymour!". W pierwszych odcinkach jest raczej miła dla swojego syna i wydaje się spokojną staruszką. Kiedy zostaje ofiarą psikusa Barta Simpsona[7], jej usposobienie zmienia się. Wobec swojego syna staje się nadopiekuńcza, niemal ciągle go kontroluje, nie wspominając o tym, że wciąż jeszcze z nim mieszka. Nie pozwala Seymourowi na swobodne spotykanie się z kobietami - kiedy jej syn umawia się z Edną, Agnes bez przerwy im towarzyszy.

Komiksiarz i Agnes

Komiksiarz i Agnes

Mimo dużego przywiązania do syna Agnes prowadzi dość bogate życie towarzyskie i miłosne. Wraz z grupą koleżanek tworzy i inwestuje w różne akcje Springfield Investorettes[8]. Kilkukrotnie umawia się na randkę z kuratorem Chalmersem[9][10]. Przez krótki czas spotyka się z Komiksiarzem[11], Abrahamem Simpsonem[12] oraz Barneyem Gumble[13]. Intymne chwile spędza również w towarzystwie osób z otoczenia swojego syna, takich jak woźny Willie[14][15] czy też Otto Mann[16].

CiekawostkiEdytuj

  • Jej postać jest nawiązaniem do Normy Bates, matki z filmu Psychoza.

PrzypisyEdytuj