FANDOM

Śnieżynka
Śnieżynka I.png
Gatunek Kot
Płeć Samica
Właściciel(e) Simpsonowie
Rodzina Kocięta: Molly, Bianca, Ada, Śnieżynka II
Pierwszy występ "Gwiazdka Simpsonów"

Śnieżynka (ang. Snowball I) – zmarła biała kotka, której właścicielką była Lisa Simpson. W serii pojawia się na krótko w retrospekcjach, lecz zostaje wspomniana wielokrotnie. Była pierwszym kotem Simpsonów.

Biografia Edytuj

Snowball 1.jpg

Śnieżynka zostaje wspomniana po raz pierwszy w świątecznym liście Marge Simpson. W korespondencji wyjaśnia, że kotka jest martwa od roku[1].

Powołując się na wiersz Lisy, Śnieżynka została przejechana przez Chryslera. Później okazuje się, że zwierzaka potrącił samochodem Clovis Quimby, pijacki brat burmistrza Quimby'ego[2]. Śnieżynka miała zostać pochowana na zwierzęcym cmentarzu, jednak w odcinku "I, (Annoyed Grunt)-bot" możemy spostrzec, że jej nagrobek jest umieszczony na podwórku za domem rodziny Simpsonów obok trzech pozostałych kotów.

W niektórych odcinkach Śnieżynka jest czarną kotką, choć jej umaszczenie powinno być białe. Jej imię zapewne pochodzi od tego, że ma białą sierść. Tak jak większość kotów, posiada zielone oczy.

Śnieżynka w niebie.png

Śnieżynka w niebie

Życie po śmierci Edytuj

Nauczycielka w szkółce niedzielnej, pani Albright, powiedziała Lisie, że jej kotka nie może iść do raju[3]. Tymczasem Bart, w chwili gdy po potrąceniu przez samochód jest bliski śmierci, spostrzega Śnieżynkę w niebie[4].

Kulisy śmiechuEdytuj

Wiele książek o Simpsonach jest żartobliwie dedykowanych jej pamięci, np. w książce The Simpsons: Uncensored Family Album (gdzie na zdjęciu można zauważyć, że ma czarną sierść zamiast białej) napisane jest: "Poobijaliśmy kanapę, którą podrapałaś, jednak nie miłość, którą nam dałaś."

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki